Lettre à la rédaction : Investir dans l’infrastructure ferroviaire essentielle du Canada
Lettre à la rédaction du président par intérim de l’Association des chemins de fer du Canada Gérald Gauthier en réponse à l’éditorial Underinvestment in critical rail, pipeline infrastructure could cost Canada billions (les sous-investissements dans l’infrastructure essentielle des chemins de fer et des pipelines pourrai coûter des milliards au Canada) publié dans l’édition imprimée du 14 mars 2018 du Globe and Mail et en ligne. Veuillez lire la lettre ci-dessous ou cliquer ici pour voir la lettre sur le site Web du Globe. (Disponible en anglais seulement)
INVESTMENT IN RAIL
Re PM’s Supercluster Headache: Rail Bottlenecks (Report on Business, March 12):
Canada’s private rail infrastructure is not suffering from “underinvestment.” Rail is one of Canada’s most capital-intensive industries. Railways invest an average of 20 per cent of their own revenues back into their networks each year. This year alone, Canada’s two Class 1 railways expect to spend more than $4.5 billion on capital expenditures in North America to ensure operations remain safe and efficient.
The short-term challenges facing the rail sector are not systemic. Railways are the backbone of Canada’s world-class supply chain, and our rail infrastructure is well-equipped to meet customers’ growing freight demands.
Economic regulation is not the answer. It discourages the supply chain from investing in capacity to efficiently move products across North America. Allowing market forces – not economic regulation – to lead is the best way to encourage increased investment, enhance railway productivity and ensure goods get to market.
Gérald Gauthier, acting president, Railway Association of Canada
-30-
Pour information:
Communications
613-564-8101
communications@railcan.ca
À propos de l’Association des chemins de fer du Canada
L’Association des chemins de fer du Canada (ACFC) représente plus de 50 chemins de fer marchandises et voyageurs, qui acheminent plus de 84 millions de voyageurs et l’équivalent de 280 milliards de dollars en marchandises chaque année au Canada. L’ACFC fait valoir les intérêts de ses membres et de ses membres associés afin que le secteur ferroviaire demeure concurrentiel au niveau mondial, écologiquement durable, et surtout sûr. Pour en savoir plus, visitez railcandev.wpengine.com/fr. Suivez-nous sur Twitter, Facebook ou LinkedIn.